Algemene Voorwaarden TouchCare

Vestigingsplaats: Leusden

Deze algemene voorwaarden gelden voor TouchCare en de opdrachtgever. Ze worden op verzoek verstrekt bij elke offerte, contract of andere overeenkomst. Afwijkingen zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.

Artikel 1. Definities

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen TouchCare en de opdrachtgever. Uitsluitend deze voorwaarden zijn van kracht, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
2.2. Acceptatie van een offerte of (opdracht)bevestiging c.q. het anderszins tot stand komen van een overeenkomst houdt in dat opdrachtgever de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden heeft aanvaard en afstand doet van de toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de opdrachtgever.
2.3. Alle leveringen worden geacht te zijn geschiedt daar waar dit schriftelijk met de opdrachtgever is overeengekomen.
2.4 De voorwaarden zijn bij het aangaan van de overeenkomst bekend bij beide partijen.
2.5. Bij samentreffen van de door de opdrachtgever gebezigde uniforme inkoopvoorwaarden en de onderhavige algemene voorwaarden zullen de laatste prevaleren.
2.6. Alle offertes worden gedurende twee weken gestand gedaan, tenzij de offerte anders vermeldt.
2.7. Indien in een acceptatie van een offerte voorbehouden of wijzigingen ten opzichte van een offerte worden aangebracht, komt de overeenkomst pas tot stand indien TouchCare aan de opdrachtgever schriftelijk bevestigd heeft met deze afwijking van de offerte in te stemmen.

Artikel 3. Afwijkingen van de algemene voorwaarden

3.1. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zullen slechts van kracht zijn indien dit schriftelijk door TouchCare is bevestigd.
3.2. Als bij een opdracht aanvaarding van één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.
3.3. Wanneer door TouchCare gedurende kortere of langere tijd afwijkingen van deze algemene voorwaarden op enig punt en/of onderdeel uitdrukkelijk of stilzwijgend zijn toegestaan, laat zulks het recht van TouchCare op directe en strikte naleving van de algemene voorwaarden voor de toekomst onverlet. Ook indien TouchCare één of meer bepalingen uit deze voorwaarden gedurende een periode niet strikt heeft toegepast, kan de betrokken opdrachtgever hieraan geen rechten ontlenen voor de toekomst.

Artikel 4. Wijziging van een opdracht of contract

4.1. Wijzigingen in een opdracht of contract zullen slechts van kracht zijn indien deze schriftelijk door TouchCare zijn bevestigd.
4.2. Bij een contract kunnen, behoudens het bepaalde in het artikel 4 de leden 3 en 4 slechts tussentijdse wijzigingen plaatsvinden met wederzijds goedvinden c.q. rechterlijke tussenkomst.
4.3. Bij een overeenkomst met een looptijd van meer dan één jaar behoudt TouchCare zich het recht voor jaarlijks tarieven, dienstverlening en/of voorwaarden tussentijds te wijzigen. TouchCare zal de opdrachtgever voor het verstrijken van een vol contractjaar over de voorgenomen wijzigingen(en) schriftelijk informeren. De opdrachtgever wordt geacht met de wijziging(en) te hebben ingestemd tenzij hij TouchCare binnen 10 werkdagen na de kennisgeving het tegendeel bericht en het contract beëindigt conform artikel 19 lid 1.
4.4. Het in dit artikel bepaalde laat onverlet het recht van TouchCare om ten gevolge van wettelijke regelingen de dienstverlening en/of voorwaarden tussentijds te wijzigen. TouchCare is gerechtigd eventuele direct of indirect uit wettelijke regelingen voortvloeiende extra kosten met ingang van de eerstvolgende factuurdatum aan de opdrachtgever door te berekenen.
4.5. Wijziging in de oorspronkelijke opdracht van welke aard dan ook, schriftelijk of mondeling door of namens de opdrachtgever aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden de opdrachtgever extra in rekening gebracht.
4.6. Als door de opdrachtgever, na het verstrekken van de opdracht, alsnog wijzigingen in de uitvoering van de opdracht worden verlangd, moeten de wijzigingen door de opdrachtgever tijdig schriftelijk aan TouchCare ter kennis zijn gebracht.
4.7. Worden wijzigingen mondeling of per telefoon opgegeven, dan is het risico voor de tenuitvoerlegging van de gewenste wijzigingen voor rekening van de opdrachtgever.
4.8. Veranderingen in een reeds verstrekte opdracht, kunnen tot gevolg hebben dat de oorspronkelijk overeengekomen levertijd door TouchCare wordt overschreden.

Artikel 5. Duur van een opdracht of contract

5.1. Tenzij in de overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor de duur van minimaal 2 uur per masseur/adviseur per locatie, op de dag(en) die vermeld staat in de offerte of de overeenkomst die is ondertekend.
5.2. Na ommekomst van de overeengekomen contractperiode wordt de overeenkomst telkens van rechtswege voor eenzelfde periode verlengd, tenzij één der partijen haar, met inachtneming van een opzegtermijn één maand, voor het einde van de contractperiode bij aangetekende brief heeft opgezegd. Deze opzegging kan geschieden zonder opgaaf van redenen.
5.3. Indien sprake is van wijzigingen van tarieven, dienstverlening en/of voorwaarden, niet zijnde wijzigingen conform de artikelen 4 (lid 4 en 5) en/of 12, zal TouchCare de opdrachtgever tijdig voor het verstrijken van de contractperiode een schriftelijk voorstel tot verlenging van de betreffende overeenkomst (prolongatievoorstel) doen toekomen. De opdrachtgever wordt geacht met de wijziging (en) te hebben ingestemd tenzij de opdrachtgever TouchCare binnen 10 werkdagen na de kennisgeving van het tegendeel heeft bericht.

Artikel 6: Inschakeling derden

6.1 TouchCare is gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de gesloten overeenkomst geheel of gedeeltelijk over te dragen aan derden, die dan namens TouchCare de opdracht geheel of gedeeltelijk kan uitvoeren.

Artikel 7. Omvang van de dienstverlening

7.1. De dienstverlening die TouchCare aan de opdrachtgever zal leveren omvat de in de overeenkomst genoemde diensten. De door TouchCare te leveren diensten omvatten in elk geval niet dienstverlening middels bezoek aan huis van werknemers.
7.2. In geval van ziekte, verlof of andere redenen van verhindering tot het leveren van de in de overeenkomst genoemde diensten zal TouchCare al het mogelijke doen om voor vervanging zorg te dragen. Het bepaalde in artikel 6 is overeenkomstig van toepassing.
7.3. Opdrachtgever kan TouchCare niet verplichten om gedurende de contractuele periode dezelfde personen voor de te verrichten diensten in te zetten.
7.4. TouchCare heeft het recht om, zonder last of ruggespraak met de werkgever, een werknemer een advies te geven ten aanzien van houdingcorrectie en lichamelijke gesteldheid.
7.5. TouchCare kan werknemer gevraagd en ongevraagd adviseren een medicus te raadplegen.

Artikel 8. Verzuim van de opdrachtgever

8.1. Indien de voortgang in de uitvoering of de levering van het werk door verzuim van de opdrachtgever of door overmacht aan zijn zijde wordt vertraagd, kan door TouchCare het volledig overeengekomen bedrag in rekening worden gebracht. Hieronder begrepen de reeds voor deze opdracht gemaakte kosten en onverminderd zijn recht om verdere kosten, schade en interesten te vorderen.
8.2. Voor zover in de offerte of overeenkomst geen behandelschema is vermeld, zal TouchCare haar diensten verlenen volgens een voor TouchCare gangbaar behandelschema.
8.3. Voor de hantering van het in lid 2 genoemd behandelschema komt in ieder geval, bij verhindering, het niet reageren of niet verschijnen van de werknemer, zoals bedoeld en omschreven in artikel 9 lid 1 en 2 en artikel 10 lid 4 voor rekening en risico van de opdrachtgever.
8.4. Voor de hantering van een behandelschema komt in ieder geval, bij verhindering, het niet reageren of niet verschijnen van de werknemer zoals bedoeld en omschreven in artikel 9 lid 1 en 2 en artikel 10 lid 4 voor rekening en risico van de opdrachtgever. Ook het niet invullen van behandelmomenten zijn voor rekening en risico van de opdrachtgever.

Artikel 9. Annulering

9.1. Annulering van afspraken betreffende individuele werknemers/personen dienen minimaal 24 uur voor aanvang van het afgesproken tijdstip te geschieden.
9.2. Annulering van (een deel van) een project dient uiterlijk 7 kalenderdagen voor aanvang van het afgesproken dag te geschieden, tenzij anders is overeengekomen. Daarbij wordt door TouchCare 10% van de overeengekomen vergoeding in rekening gebracht, onverkort haar recht op betaling van alle in deze door haar gemaakte kosten (kosten van voorbereiding, inhuren van derden, provisie e.d.).
9.3. Als de annulering niet of niet op tijd geschiedt, is TouchCare gerechtigd de betreffende dienst(en) in rekening te brengen.
9.4. Voor zover in de offerte of overeenkomst geen behandelschema is vermeld, zal TouchCare haar diensten verlenen volgens een voor TouchCare gangbaar behandelschema. Voor de hantering van de bovengenoemd behandelschema komt in ieder geval; verhindering, het niet reageren of niet verschijnen van de werknemer voor risico van de werkgever zoals omschreven in artikel 9.3.

Artikel 10. Verantwoordelijkheden opdrachtgever

10.1. De opdrachtgever zal een ruimte van minimaal 3 x 3 meter per masseur ter beschikking stellen tijdens het uitvoeren van door TouchCare aangeboden diensten.
10.2. De opdrachtgever zal aan TouchCare, inzake haar dienstverlenging gerelateerde vraagstukken, een contactpersoon beschikbaar stellen.
10.3. Tenzij anders overeengekomen is de opdrachtgever verplicht, direct na beëindiging van de uitgevoerde opdracht, de opdracht als beëindigt te beschouwen.
10.4. Opdrachtgever is niet gerechtigd om binnen twee jaar na beëindiging van een overeenkomst met TouchCare een contract te sluiten met personen die door TouchCare bij de opdrachtgever zijn ingezet.
10.5. Opdrachtgever verklaart dat opdrachtgever aan TouchCare een bedrag zal betalen van € 1.500 voor iedere dag dat het bepaalde in lid 4 van toepassing is.

Artikel 11. Tarieven

11.1. De diensten zullen tegen de overeengekomen tarieven worden geleverd. De tarieven zijn telkens ten hoogste één contractjaar geldig. In die zin dat TouchCare, met een termijn van 25% van de contractduur, eventuele wijzigingen in de tarieven, dienstverlening en/of voorwaarden schriftelijk bekend zal maken.
11.2. Voor zover niet uitdrukkelijk anders is overeengekomen, zijn bedragen altijd exclusief verschuldigde omzetbelasting.
11.3. Bij opdrachten welke binnen een maand worden afgerond volgt de declaratie na beëindiging van de werkzaamheden.

Artikel 12. Prijswijzigingen

12.1 TouchCare behoudt zich het recht voor de tarieven jaarlijks, op basis van het geldende indexcijfer, aan te passen.

Artikel 13. Geheimhouding

13.1. TouchCare zal alle informatie betreffende het bedrijf, de bedrijfsvoering, arbeidsomstandigheden en alle overige informatie die zij verkrijgt bij de uitvoering van haar diensten, vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden verstrekken.
13.2. TouchCare zal een geheimhoudingsverplichting, zoals beschreven in artikel 13 lid 1, opleggen aan een ieder die voor haar bij de uitvoering van de diensten bij de opdrachtgever ingeschakeld zijn en of worden.
13.3. TouchCare is verplicht alle informatie, bedrijfsgegevens, gegevensbestanden van de opdrachtgever en overige bij de uitoefening van zijn werkzaamheden ter kennis komende vertrouwelijke gegevens zorgvuldig te bewaren en geheim te houden.
13.4. Opdrachtgever is verplicht tot geheimhouding van alle informatie die opdrachtgever ter kennis is gekomen, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 14. Eigendommen van de opdrachtgever

14.1. Omtrent bewaring en gebruik, bewerking en verwerking van zaken die TouchCare door of vanwege de opdrachtgever zijn toevertrouwd, moet TouchCare dezelfde zorg aanwenden die hij dienaangaande omtrent zijn eigen zaken aanwendt.
14.2. Onverminderd het in het vorige lid en elders in deze algemene voorwaarden bepaalde, draagt de opdrachtgever het risico voor bedoelde zaken. Indien opdrachtgever bedoeld risico gedekt wil zien, dient de opdrachtgever voor eigen rekening voor een verzekering zorg te dragen.
14.3. De door TouchCare ontwikkelde materialen, waaronder begrepen intellectuele eigendomsconcepten, kunnen nimmer door de opdrachtgever of namens deze in eigenbeheer worden gebruikt, tenzij dit onderdeel van de opdracht uitmaakt.

Artikel 15. Facturering en betaling

15.1. Voor opdrachten, welke een lange bewerkingstijd vereisen, kan deelbetaling worden verlangd. Deze deelbetalingen dienen vooraf te worden overeengekomen.
15.2. Tenzij anders overeengekomen dient de opdrachtgever binnen 14 dagen na factuurdatum, zonder enig beroep op verrekening, aan TouchCare te betalen.
15.3. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever in verzuim. De verplichting van TouchCare tot het verlenen van diensten wordt met ingang van de datum waarop de betalingstermijn is verstreken opgeschort, terwijl de opdrachtgever met ingang van die datum over het openstaande bedrag de wettelijke rente is verschuldigd.
15.4. Alle buitenrechterlijke incassokosten komen voor rekening van de opdrachtgever. Daaronder vallen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.

Artikel 16. Aansprakelijkheid

16.1. TouchCare kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomende uit haar dienstverlening.
16.2. De opdrachtgever vrijwaart TouchCare voor aanspraken van derden, waaronder begrepen de werknemers van de opdrachtgever.
16.3. TouchCare is niet aansprakelijk voor het niet, niet tijdig of geheel niet nakomen van haar verplichtingen ten gevolge van tekortkomingen en/of omstandigheden die niet aan TouchCare kunnen worden toegerekend. TouchCare is aansprakelijk te stellen voor schade als gevolg van gebreken in de door TouchCare geleverde diensten.

Artikel 17. Overmacht

17.1. Onder overmacht wordt verstaan, die omstandigheid die de nakoming van de verbintenis verhinderen en die niet aan TouchCare toe te rekenen of te verwijten zijn.
17.2. In geval van overmacht zal TouchCare daarvan onverwijld mededeling doen aan de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft, na ontvangst van deze mededeling, gedurende acht dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren, echter onder de verplichting om van TouchCare af te nemen en te vergoeden het uitgevoerde gedeelte van de opdracht.
17.3. Ziekte en tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid van de ondernemer ontslaat TouchCare van het nakomen van de overeengekomen leveringstermijn of van zijn leverplicht, zonder dat de opdrachtgever uit dien hoofde enig recht op vergoeding van kosten, schaden en interesten kan doen gelden. Het bepaalde in artikel 17 lid 3 is overeenkomstig van toepassing.
17.4. Tijdens overmacht worden de verplichtingen van TouchCare opgeschort.
17.5. Indien de periode van overmacht langer duurt dan twee maanden, dan zijn partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

Artikel 18. Tussentijdse ontbinding

18.1. Ieder der partijen is, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en interesten, gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te ontbinden bij aangetekende brief, indien:

Artikel 19. Beëindiging door TouchCare

19.1. TouchCare is gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te ontbinden indien zij dit ingevolge wettelijke regelingen en op basis van deze algemene voorwaarden redelijkerwijs noodzakelijk acht.
19.2. De opdrachtgever zal zonder nadere aankondiging geacht worden in toerekenbaar verzuim te zijn:
19.3. TouchCare heeft in gevallen genoemd in het voorgaande lid, het recht zonder sommatie en/of rechterlijke tussenkomst, hetzij de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten, hetzij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder daarbij tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
19.4. Bij een beroep op dit artikel is het bepaalde in artikel 6 lid 1 overeenkomstig van toepassing.

Artikel 20. wijziging van de voorwaarden

20.1. TouchCare is bevoegd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen.
20.2. De wijzigingen als bedoeld in lid 1 treden in werking op het aangekondigde tijdstip.
20.3. Wijzigingen in deze voorwaarden worden via de website en schriftelijk aan de opdrachtgevers gemeld.

Artikel 21. Toepasselijk recht

21.1. De overeenkomst in al haar onderdelen wordt beheerst door Nederlands recht. Bij opdrachten buiten Nederland zijn overeenkomstig de wetten van dat land van toepassing.
21.2. Als bevoegde rechter wijzen partijen de rechter welke bevoegd is in de vestigingsplaats van TouchCare.


Voorwaarden voor Particuliere Cliënten

Artikel P1. Definities

Artikel P2. Afspraken en communicatie

Afspraken worden gemaakt via e-mail, telefoon of andere overeengekomen communicatiemiddelen. De cliënt ontvangt een bevestiging. Zonder bevestiging is de afspraak niet bindend.

Artikel P3. Annulering en no-show

Indien een cliënt een afspraak niet kan nakomen, geldt het volgende:

Artikel P4. Aansprakelijkheid

TouchCare is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit het niet opvolgen van instructies of contra-indicaties. De cliënt blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn/haar gezondheid.

Artikel P5. Betaling

Betaling dient direct na de behandeling te geschieden per pin of vooraf per bankoverschrijving, tenzij anders overeengekomen.

Artikel P6. Privacy

Persoonsgegevens van cliënten worden vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met derden zonder uitdrukkelijke toestemming, tenzij wettelijk verplicht.

Slotbepalingen

Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. In geval van geschillen is de rechtbank van de vestigingsplaats van TouchCare bevoegd.